Thursday, May 2, 2013

Ita balik kampung

AKU BEHENTI KERJA..
Cik BY ni posting terakhir aku berada di K,L selepas ni posting aku akan keluar dari lokasi yang lain. Mesti kau orang tertanya manalah Ita ni nak pergi. Kau orang jangan tanya aku ke mana…..tapi tunggulah posting aku seterusnya ke mana destinasi  adventure aku seterusnya.

FYI aku dah berhenti kerja………….yahoooo..feel so good…walaupun aku tak tahu ke mana arahnya masa depan aku tapi keputusan aku untuk berhenti kerja & move on with  my life at another place tu aku respect sangat…mungkin kau orang cakap …apalah Ita ni respect diri sendiri…….tapi apa yang aku dah lalui sepanjang tinggal di KL hanya Allah jea yang tahu…..terima kasih pada sahabat-sahabat  yang sentiasa memberi aku semangat untuk terus bertahan until “the right time to exit”.The best parts is…no more “FYA”..FYA..”FYA” .. …and sometimes…”KINDLY ASSIST”….”KINDLY HELP”. Somehow pada aku sama jea…action item..action item and more action item………Huhu! no more. no more reports, no more dateline, no more closing…..:)....no nothing….I’m  freeeeeee….And also the “how” things………. how to act, how to talk, how to dress up, how to lead……all the “how” things….Cik BY make sure posting ni keluar selepas 1hb Febuari sebab….he..he..he..…..nak cakap tu kena gak tahu rules & regulation and also the T & C….Tak juga lupa the “no no” things…..he..he..he…..ni tak leh di list down…

Sekarang aku boleh rasa free dari quote of the decade……..”PEOPLE ARE QUEUING OUTSIDE THERE LOOKING FOR JOB”……and bila aku tender surat…”I  thought I can work out something for you”….”No you cannot”….….. and pada masa tu aku wondering  what happen to  the people who are queuing outside there?..The best parts is the “gossip” and the “rumors”….’Why ha.. Ita resign!?”…kalau dulu masa sekolah panggil mainan “telepon buruk” ka…/?...Aku menjawab sejujurnya…”aku balik kampong”…somehow jawapan jujur aku tu tak di anggap menjawab soalan langsung….and soalan yang ada jawapan untuk di pilih A, B &C  lah yang paling best….so aku boleh guess lah what are the hottest gossip topic to talk during lunch hour ….antara jawapan A, B & C :
1.Better offer…
2.Pergi competitor…
3.Workload banyak…
4.Paling best aku gaduh…mentang-mentang aku pernah gaduh sekali tak bermakna aku kaki gaduh selamanya …aku pun tau learn my lesson….
5.Aku buka business sendiri…banyak benar duit aku..
6.Ita dah ada rumah sendiri kat kampong,…..nasib depa tak cakap aku dah beli bunglow kat kampong..
7.Ita nak buka farm sendiri…bela ayam organic …eat organic food…he..he..he…
8.Yg last ni Ainul create..Ita buka company oil & gas sendiri..…iaitu menjual tong gas…ha..ha..ha…

Tapi semua andaian tu semua baik-baik belaka tak da yang aku ambil buruk atau sebagai nya, …aku tahu semua mendoakan aku yang terbaik untuk masa hadapan….semua orang happy…aku pun happy untuk pergi….of course lah boss aku yang tak happy, sapa nak buat kerja ni…Sorry lah boss, cannot do the “assist thing” things anymore…..dengan usia boss yang masih muda dan aggressive “boss boleh!”…

Tepat jam 8.30 malam Jumaat aku serah access card…sayu beb…lama kerja situ…tinggalkan kawan-kawan. Banyak kenangan pahit manis. Lepas ni aku cakap koi jea lah…tak da nak speaking-speaking terpleot lidah. So jumpa lagi lah kawan-kawan semua…next posting aku akan share gambar aku kat kampung…ni aku share gambar dengan team Finance and hadiah dengan card dari kawan-kawan ..team aku tinggal sorang jea…so camna nak bergambar….next time aku drop jap , boleh kita bergambor…






 Note: Ita, sorry lah sebab lama simpan posting kau ni. Masalah teknikal yang tak dapat dielakkan. Tapi semua dah kembali seperti sedia kala. Jadi, kongsi lagi banyak2 cerita tau. we miss you dearly... Cik BY

No comments:

Post a Comment

Aum Chak!!!

Quotes

Awan...
kalau dapat kucapai
maka saktilah hamba
~Laksamana Sunan
 

YouthofNature - YON | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates